Promocja sklepu internetowego – najlepsze formy
Zadaniem agencji marketingowej może być promocja sklepu internetowego. W takim przypadku agencja bazuje na najlepszych formach promocji, do których zaliczają się:
- Pozycjonowanie strony internetowej, czyli działania SEO.
- Kampanie AdWords
- Działania w social mediach
- Porównywarki cenowe
- Kanały e-commerce
- Współpraca z influencerami, blogerami, vlogerami
- Pozycjonowanie i kampanie AdWords
Agencja marketingowa może zajmować się pozycjonowaniem strony internetowej e-sklepu.
Takie działania mają wpłynąć na wysokie pozycje firmy w wyszukiwarce internetowej. Dzięki temu potencjalny klient szybciej trafi na stronę i być może zainteresuje się ofertą sklepu. Popularną formą promocji są także kampanie AdWords, czyli kampanie produktowe, wizerunkowe, linków sponsorowanych oraz reklamy w Gmail.
Działania w mediach społecznościowych
Kolejną pozycję na liście najpopularniejszych form promocji sklepu internetowego, które wykorzystuje agencja marketingowa, zajmują social media, czyli media społecznościowe. Działania opierają się na publikowaniu treści i reklam na Facebooku, Instagramie, Snapchacie czy Twitterze. Szczególnie trzy pierwsze kanały są bardzo dobre do nawiązywania komunikacji z klientem.
Porównywarki cenowe i kanały e-commerce
Produkty z oferty sklepu internetowego warto umieszczać w porównywarkach cenowych, dzięki czemu znajdą się na liście możliwych do zakupu produktów. Agencje marketingowe chętnie umożliwiają zakup tychże produktów na najpopularniejszych kanałach e-commerce, które skupiają oferty różnych sprzedawców w jednym miejscu.
Współpraca z influencerami
Ostatnie miejsce na wspomnianej liście najpopularniejszych form promocji sklepu internetowego zajmuje współpraca z influencerami, czyli tak zwany influence marketing.
Kto może być influencerem? Osoba prowadząca popularnego bloga, konto na Instagramie lub kanał na Youtube. Wraz z dynamicznym rozwojem mediów społecznościowych, influence marketing również rośnie w siłę!.