Wszyscy ludzie piją i jest to rzecz całkowicie normalna. Kwestią otwartą pozostaje, co pijemy i w jakich ilościach. Jak się okazuje, możliwości w tym zakresie jest całkiem sporo. Rynek jest ogromny i pozwala każdemu wybrać taki napój, jaki odpowiada jego indywidualnym preferencjom.

Niektórym wystarczy tylko woda i tacy mają szansę sporo zaoszczędzić. Nawet zwyczajna kranówka poddana filtracji w specjalnym dzbanku sprawdza się znakomicie jako codzienny napój i nie ma w tym nic dziwnego. Oczywiście da się wzbogacić jej smak, dodając na przykład cytrynę, miętę czy zielonego ogórka. Powstaje tym samym coś lekkiego i orzeźwiającego, w sam raz na upał.

Oczywiście można kupować też wszelkiego rodzaju wody mineralne i źródlane, w tym także wody lecznicze. Dobra woda mineralna z wysokim wskaźnikiem rozpuszczonych składników mineralnych, jest wyśmienitym uzupełnieniem diety w takie pierwiastki jak wapń czy magnez. Jej picie ma więc sens, ponieważ kranówka, nawet dobrej jakości, nie jest w stanie dostarczyć nam takiej ilości wartościowych składników. Z kolei wspomniane wody lecznicze poza minerałami zawierają też dodatkowe stężenia prozdrowotnych substancji – mają często specyficzny smak i zapach, a ich przyjmowanie wpływa dodatnio na układ pokarmowy czy inne aspekty funkcjonowania organizmu.

Domowe smaki alternatywą dla sklepowych Dalej mamy wszelkiego rodzaju wody smakowe, nierzadko produkowane na bazie wód mineralnych i źródlanych. Są do nich dodawane soki owocowe, aromaty sztuczne i naturalne, a często również cukier czy substancje słodzące. Ich walory odżywcze są dyskusyjne, zwykle z uwagi na podwyższoną zawartość cukru w składzie. Mówi się, że nadmierne spożycie może prowadzić do cukrzycy i otyłości, zwłaszcza gdy mowa o produktach słodzonych cukrem białym lub syropem glukozowo-fruktozowym.

Ten ostatni uznawany jest za jedną z najbardziej niezdrowych słodzących mieszanek. Pewną alternatywą są napoje smakowe, które każdy może przygotować we własnym zakresie, dodając do wody kranowej, źródlanej czy mineralnej ulubione dodatki. Może chodzić o owoce, pewną ilość cukru, soku czy gotowe syropy do napojów. Na te ostatnie także trzeba uważać, ponieważ zwykle zawierają one duże ilości cukrów lub syropu G-F, więc umiar jest bardzo wskazany.

Mimo to mieszanki tego typu będą prawdopodobnie znacznie mniej szkodliwe niż gotowe napoje kupowane w sklepach – wytwarzane często z udziałem sztucznych słodzików czy konserwantów.